Annonce
Erhverv

Udskiftning i toppen i familiefirma: Medejer sætter sig selv i direktørstolen

Susanne Nicolaisen (th) overtager direktørposten fra Morten Krusborg. Foto: Nicolaisen og Larsen
Susanne Nicolaisen overtager direktørposten i familiefirmaet fra 1. november.
Annonce

Ulfborg: De seneste år har firmaet Nicolaisen og Larsen været igennem store omvæltninger. Som så mange andre forhandlere i maskinbranchen, har der været et stort behov for tilpasning af kundetilbud og løsninger.

Det har givet flere store millionunderskud, men i regnskabsåret 2018/2019 var der igen sorte tal på bundlinjen med et overskud på 725.000 kroner.

Det er administrerende direktør Morten Krusborg, der har stået i spidsen for ændringerne. Men 1. november er hans tid i firmaet forbi. Han er blevet headhuntet til nye udfordringer. Han bliver afløst af Susanne Nicolaisen, der sammen med sin bror Peder Nicolaisen ejer firmaet.

- Under Morten Krusborgs ledelse, har vi fået lavet flere vigtige tiltag for virksomheden. Vi ønskede og har gennemført en klar ændring og strukturering af vores forretning, kultur og samarbejder. Vi har vi fået sat en strategisk retning for vores virksomhed. En opgave som har været udfordrende og krævet et tæt samarbejde, og som Morten har løst til vores store tilfredshed, siger Niels Gade, der er bestyrelsesformand i Nicolaisen & Larsen A/S.

Susanne Nicolaisen har tidligere haft stillingen som direktør.

- Jeg glæder mig til, sammen med ledergruppen at fortsætte den positive udvikling, som vi er inde i. Morten Krusborg har været en stor drivkraft i at bringe firmaet ind i en ny tid, og vi har et team, der er fokuseret på vækst, siger Susanne Nicolaisen i en pressemeddelelse.

Virksomheden har siden 1975 været importør af JCB Entreprenør- og Landbrugsmaskiner i Danmark, og har været familieejet siden grundlæggelsen i 1962.

Den afgående direktør Morten Krusborg tiltræder en ny stilling som driftsdirektør hos Semler Agro den 1. november.

Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce
Annonce
Annonce
Leder For abonnenter

Prisen for teknologivirksomhedernes indtog

Jysk Fynske Medier, som også står bag udgivelsen af denne avis, offentliggør i dag, at koncernen lukker ugeavisen "Vinderup Avis". Lukningen sker som en direkte konsekvens af et faldende annoncemarked, som i flere år været med til at underminere grundlaget for at drive lokal, annoncefinansieret avis. Det er rigtig ærgerligt for lokalsamfundet, når der ikke længere er plads til avisen. Ligesom det er ærgerligt, når isenkræmmeren, bageren eller posthuset lukker på grund af for lav omsætning. Der er ikke noget positivt at sige om lukningen af avisen, som har sine rødder langt tilbage i 1900-tallet. Men for avislæsere og vogtere af det lokale demokrati og den lokale sammenhængskraft er Vinderup heldigvis stadig godt hjulpet. Vinderup ligger lige i smørhullet, hvor to medievirksomheder fortsat driver deres aviser. Dagbladet Holstebro udkommer selvsagt i området, ligesom Skive Folkeblad også interesserer sig for den del af Holstebro Kommune. Desuden kommer de to store ugeaviser Holstebro Onsdag og Skive Folkeblads "Midt på ugen" i området. Så vi kan godt pakke det værste sortsyn på nærdemokratiets vegne lidt til side. Men udviklingen vidner om, at der er sket et skred. Når annonceomsætningen flytter til det digitale område, flytter langt størstedelen desværre også ud af landet. I 2018 stod Google og Facebook alene for 61 procent af den digitale, danske annonceomsætning. Og modsat omsætningen i danske medievirksomheder, bruger Google og Facebook ikke deres penge til at skabe indhold, som styrker demokrati og sammenhængskraft i lokalområdet. Derfor har vi set en massiv konsolidering på ugeavismarkedet gennem flere år. I større byer, hvor der før var flere selvstændige aviser, er der kun en tilbage, og de mindste har det svært. Vinderup Avis udkommer for sidste gang om en uge, men Vinderup er stadig en vigtig del af Holstebro Kommune og en helt selvfølgelig del af dette dagblads dækningsområde.