I Sydkorea

Fossflakes fik fat i sydkoreanske influencers

Adam Foss fra Fossflakes havde selvfølgelig en masse af sine egne puder med til erhvervsfremstødet i Seoul. Men sydkoreanske influencers med populære Instagram-profiler var i centrum for hans markedsføring. Foto: Jens Bertelsen

SKIVE/SEOUL: Virksomheden Fossflakes har valgt en ekstremt moderne tilgang til at erobre det sydkoreanske marked.

Firmaet fra Skive med omkring 30 ansatte fremstiller sine egne dyner og hovedpuder og sælger dem i omkring 20 lande over hele verden. Den danske Jysk-kæde er den største kunde, mens Japan er det største enkeltmarked efter 10 års arbejde.

Nu er Fossflakes hurtigt på vej til at gøre Sydkorea til det næststørste eksportmarked med en alternativ strategi, der eksekveres af en lokal agent.

- Jeg har aldrig oplevet, at vi er vokset så hurtigt på et marked, siger Adam Foss, direktør i Fossflakes.

Agenten gør brug af sydkoreanske influencers, der især er aktive på det sociale medie Instagram. Det er trendsettere, der har et stort publikum, og som man kan aktivere for at fremme sit produkt.

Fossflakes tilbød sidste år en gruppe af influencers adgang til at købe hovedpuder til reduceret pris. Det blev der taget godt imod, og de sydkoreanske Instagram-profiler sydede pludselig med positive anmeldelser af Fossflakes’ produkter.

- Efter disse influencers havde omtalt os, fik vi pludselig henvendelser fra nogle af de største stormagasiner, Hyundai og Lotte, og fra tv-shop, som er stort og respekteret herude, siger Adam Foss, der overtog firmaet efter sin far i 2005.

To af de lokale influencers, som Fossflakes inviterede med til festmiddag, hilser her på kronprins Frederik og kronprinsesse Mary på det mondæne hotel The Shilla i Seoul. Foto: Henning Bagger/Ritzau Scanpix

Kjoler vakte opsigt

Han besluttede at invitere de fem mest indflydelsesrige influencers med til den royale festmiddag, der for nylig var en del af et stort dansk erhvervsfremstød i Sydkorea. De fem, alle kvinder, vakte opsigt til middagen i deres farverige kjoler, og de delte flittigt fotos fra arrangementet og hyldede Fossflakes’ produkter, som i udlandet markedsføres som ”Nordic Sleep”.

Under erhvervsfremstødet lykkedes det også at få den meget udbredte Hyundai tv-shop til at bringe et live-show med Fossflakes på sydkoreansk tv.

Adam Foss er tilfreds med den opmærksomhed, som hans virksomhed fik skabt på turen. Samtidig peger han på værdien af det netværk, han nåede at opbygge blandt de andre deltagende virksomheder.

- Noget paradoksalt skulle vi tage til Seoul for at udvide vores netværk til danske virksomheder med samme eksportmarkeder, siger han og nævner højttalerproducenten Steinway Lyngdorf.

- De har produktion 500 meter fra os i Skive, tilføjer han.

0/0
Forsiden netop nu
112

19-årig dømt for forsøg på vold: Forsøgte at ramme Rasmus Paludan med et æg

Annonce
Holstebro

Forskere advarer mod ulveturisme

Erhverv For abonnenter

Fødselar med mod på meget mere

HB For abonnenter

HB videre efter overtids-drama: Én kamp fra at indløse billet til jyllandsserien

Annonce
112 For abonnenter

Formand for dyreværnsforening: Det største svineri mine frivillige har set

Erhverv

Restaurant Sprød serverer millionunderskud: Her er tre årsager til de røde tal

HB

Matias skifter 1. division ud med HB

Annonce
Struer

Kommunaldirektør: Min fejl, at byrådet ikke blev informeret

Struer

Glæden ved at give er den største