Annonce
Danmark

Go' jul: Jysk giver alle ansatte guldrandet bonus på tusindvis af kroner

Christina Pape, Jysk i Viby, har god grund til at smile. Bonussen er i hus, og dermed følger Jysk op på en 20 år gammel Lars Larsen tradition. Foto: Jysk
Jysk med hovedsæde i Aarhus følger op på Lars Larsens tradition og siger kontant tak til alle ansatte. - Det er motiverende, siger ansat i Jysk Viby.
Annonce

AARHUS: Jysk med hovedsæde i Aarhus har en fin tradition for at belønne sine medarbejdere for deres daglige indsats. Bonussen er i år steget betragteligt, så alle ansatte i Danmark får udbetalt 19.500 kroner i bonus i gennemsnit.

Medarbejderne værdsætter selvsagt, at virksomheden sætter pris på dem. Det gælder også Christina Pape, der arbejder som Store Manager for Jysk i Viby ved Aarhus.

- Det er meget motiverende at have et bonussystem, som gælder for hele teamet. På den måde motiverer det hele vejen rundt. Specielt de måneder, hvor det går godt, så er det en megafed fornemmelse at have nået sine mål og få belønning for det. Det giver lige lidt ekstra til opsparingen, julegaver, eller hvad man nu bruger sin bonus på, siger Christina Pape.

Bonussen

  • Den gennemsnitlige bonus til butiksmedarbejderne i Jysk var på 19.500 kroner i det seneste regnskabsår fra september 2018 til august 2019
  • Sidste år var bonusudbetalingen i snit på 12.000 kroner til hver medarbejder, så årets udbetaling er steget med 7.500 kroner
  • Butiksmedarbejderne i Jysk får bonus efter, hvor godt det går i den butik, de arbejder i. Bonussen udbetales løbende hvert kvartal over regnskabsåret

Bonus afhængig af butikkens resultat

Det er endnu et godt år for Jysk i Danmark, som har udløst butiksmedarbejdernes kontante bonus på gennemsnitligt 19.500 kroner.

En del af kædens overskud er udbetalt til de mange butiksmedarbejdere i de 107 butikker landet over.

I løbet af det forskudte regnskabsår, som løber fra september 2018 til august 2019, steg omsætningen i Danmark med 7,1 procent, mens antallet af kunder steg med 3,7 procent, eller hvad der svarer til en kvart million ekstra kunder i butikkerne.

Tak, kolleger. Så er der fest

Butiksmedarbejderne i Jysk får bonus efter, hvor godt det går i den butik, de arbejder i. Country Manager for Jysk i Danmark, Bo. V. Andersen, glæder sig over, at årets flotte resultat kommer alle medarbejderne til gode.

- Det er en skøn måde at kunne sige tusind tak på for den fantastiske indsats, som mine kolleger gør i vores butikker. Endnu bedre er det, at vi i år udbetaler bonus til samtlige butiksmedarbejdere, og det hænger jo sammen med, at året bare er gået rigtig godt i alle butikker, siger Bo V. Andersen.

Resultaterne bliver fejret lørdag 23. november med en stor 40-års jubilæumsfest for samtlige medarbejdere i Danmark.

Festen, som afholdes i Odense Congress Center med koncerter af Nik & Jay, Benal og Skinz, får 1.800 deltagere inklusiv medarbejdernes partner.

Fakta

  • Den første Jysk butik åbnede i Danmark - nærmere bestemt Aarhus på Silkeborgvej - i 1979, og i dag har Jysk med hovedsæde i Brabrand mere end 2.800 butikker og 23.000 medarbejdere i 52 lande
  • I Tyskland og Østrig hedder butikkerne Dänisches Bettenlager – i resten af verden Jysk. Jysk er ejet af familien bag Lars Larsen Group, der står bag en række virksomheder med en samlet omsætning på 31,6 milliarder kroner. Jysk omsætning er på 26,636 milliarder kroner
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce
Annonce
Annonce
Leder For abonnenter

Overskud, der ikke kan beskattes

Man skal nærmest have et hjerte af sten, hvis man ikke kan blive bare lidt glad i låget af gårsdagens historie om de 350 ældre borgere, der var til julefrokost med steg, sild, Richard Ragnvald og brune kartofler. Er man i tvivl om, hvorvidt det var en succes, der skabte glæde blandt de ældre, skal man bare se på de medfølgende fotos, der er en sand eksplosion af glæde. Deltagerne var alle "brugere" af Kær.dk, Privathjælpen og TKC Mad, der havde lavet julefrokosten for deres private kunder, der i det daglige får leveret pleje, omsorg eller mad - og som sådan kan man godt kalde det "kundepleje" og "loyalitetsopbyggende". Man kan også bare lade mundvigene vende opad og anerkende, at de ældre faktisk havde en dejlig og festlig dag sammen med andre ligesindede - hvilket man alt for sjældent hører om. Når der kommer historier fra ældre- og plejesektoren er det oftest rædselsberetninger om dårlig bemanding, uværdige forhold med for få bade og borgere, der må finde sig i først at blive taget op ad sengen til middag af et evigt skiftende personale, der sætter dagsordenen. Der er næppe megen tvivl om, at mange kommuner enten ikke har prioriteret ældreservicen højt nok eller for længe har ignoreret den demografiske udvikling, og dermed ikke i tide har taget højde for det stigende pres på ældresektoren. Og der er næppe heller tvivl om, at man mange steder i ældresektoren vil have gavn af at være nogle flere hænder. Men historien om julefrokosten viser bare også, at alt ikke drejer sig om flere penge. De ansatte i de tre firmaer bag arrangementet bruger deres fritid på at servere og sikre, at julefrokosten kan afholdes. Det er et udtryk for både arbejdsglæde og nærvær. Det er overskud af den slags, som heldigvis ikke kan beskattes, men som der er så meget brug for. Det gælder både i forhold til at rekruttere personale til ældreplejen, og det gælder i forhold til troen på, at alt ikke bare kan måles og tidssættes i et kommunalt Excel ark. Godt gået.