Erhverv

Westpack lander nyt millionoverskud: Vil fortsætte væksten

- Gennem hele året har vi kørt med fast dag-, aften- og nathold, og vi har nået stort set alle de mål vi har sat os, så vi kan ikke tillade os andet end at være tilfredse, siger CEO Morten Dalsgaard. Foto: Johan Gadegaard
Med et overskud før skat på næsten 30 millioner kroner forsætter emballagekoncernen Westpack sin vækst. Samtidig øger koncernen sine investeringer i både mere produktion, nybyggeri af lager og flere medarbejdere i Holstebro.

Holstebro: Emballagekoncernen Westpack fra Holstebro har præsenteret et nyt millionresultat.

I det netop afsluttede regnskabsår, 2018-19, skabte virksomheden et overskud før skat på 29,8 millioner kroner mod 26,7 millioner kroner året før.

Men Westpack vil fortsætte væksten og er i fuld gang med endnu en udbygning af hovedsædet i Holstebro, hvor byggeriet af en ny 4.300 kvadratmeter stor lagerhal skal bidrage til at optimere forretningen yderligere.

- Med udvidelsen kan vi hjemtage et fjernlager og skabe yderligere plads til vores danske produktion. Vi har flere nye maskiner på vej i efteråret. Det betyder, at vi fremover kommer til at producere endnu flere produkter her i Holstebro, siger CEO Morten Dalsgaard, Westpack.

I løbet af regnskabsåret 2018-19 øgede Westpack antallet af medarbejdere i Danmark, som nu er oppe på 87.

- Gennem hele året har vi kørt med fast dag-, aften- og nathold, og vi har nået stort set alle de mål vi har sat os, så vi kan ikke tillade os andet end at være tilfredse, siger Morten Dalsgaard.

Webshops virker

Westpack designer, producerer og sælger standard- og specialemballage til smykke-, ure- og brillebranchen.

Virksomhedens produkter afsættes over hele verden til alt fra små- og mellemstore smykkebutikker til store internationale designerbrands. Udover hovedsædet i Holstebro er emballagekoncernen etableret med egne selskaber i både Kina, Indonesien og i Indien gennem samarbejdspartnere.

- Vores set up gør os konkurrencedygtige over for de løsninger, kunderne efterspørger i forhold til både pris, hastighed og fleksibilitet. Desuden har vi i det netop afsluttede regnskabsår haft endnu større fokus på indkøb. Ikke bare i Asien men også i Europa inden for både færdigvarer og råvarer. Den øgede andel af egenproduktion i Danmark sammen med et styrket indkøb af færdige produkter i Asien har haft positiv indflydelse på vores konkurrenceevne, siger Morten Dalsgaard.

Samtidig har Wespack investeret i yderligere webshops, der skal udvide koncernens kundegruppe.

- Nu har vi webshops på 11 forskellige sprog, og vi kan se, at det virker - at de er med til at skabe vækst, og at vi når ud til nye markeder, siger Morten Dalsgaard, der fortæller at virksomheden forventer at kunne fortsætte væksten i det kommende år.

- Det er det, som vi har lagt op til, siger Morten Dalsgaard.

I 2017 overtog kapitalfonden Capidea aktiemajoriteten i den succesfulde danske emballagekoncern. Siden har ledelsen uændret været udgjort af CEO Morten Dalsgaard og produktionsdirektør Søren Mogensen, tredje generation i grundlæggerfamilien bag Westpack, der også begge stadig ejer andele af koncernen. Og ledelsen glæder sig over den fortsatte positive udvikling.

0/0
Forsiden netop nu
Kultur

Fik genoplivet byfesten sidste år: Ingeborg og Rebekka klarer byfesten igen i år - og igen næste år

Annonce
Kultur

Struer Tracks mangler frivillige: - Vi er ved at være desperate

Erhverv For abonnenter

Et nyt vindue har åbnet op for flere ansatte

Holstebro

Prisstigning: Afhentning af affald stiger 55 procent

Annonce
Danmark For abonnenter

Ulykkestoget på Storebælt skal destrueres: - I respekt for afdøde, pårørende og personalet skal intet genbruges

Holstebro

Personer bag groft skole-hærværk afsløret

Vinderup

Kommunen sparker fælleshus-tilskud til hjørne: - Vi er da skuffede

Annonce
Navne

Flemming Schantz: Først da jeg gik konkurs og mistede alt, lærte jeg at drive forretning